Sailxtreme 2017 – Kerteminde

I Pinsen deltog juniorsejlere fra Bandholm Sejlklub i Danmarks største jollestævne Sailxtreme i Kerteminde. På Opti-C banen deltog 42 nye og let øvede sejlere. August sejlede sig til en samlet 6. plads og opnåede dermed sin tredje ”pind” til oprykning som B-sejler. Andreas fik en 34. plads og kæmpede en flot kamp mod meget frisk vind og gigantiske bølger. Han sluttede med en dramatisk kæntring på målstregen, men blev netop taget i mål. Super flot sejlet!
På Opti-A banen sejlede Signe og Katja forårets tredje og sidste ranglistestævne. I alt deltog 154 sejle fra Danmark, Tyskland og Sverige. Den store deltagelse af især dygtige tyske sejlere gjorde konkurrencen hård for mange danske sejlere. Pigerne sluttede som nr. 121 og 143. Efter stævnet blev forårets rangliste offentliggjort af Optimist Class Danmark. Signe opnåede en udtagelse som nr. 6 pige til Nordisk Mesterskab. På grund af mange afbud til NM i Estland blev også Katja og Christine fra Bandholm Sejlklub inviteret til at deltage i NM. Det samlede NM- landshold er planlagt at samles til en stor træningslejr i Fåborg i uge 26. I uge 30 afholdes mesterskabet i byen Pärnu – Estland.

IMG_0134  IMG_0137

IMG_0139  IMG_0135