Harboe Cup 2018

Bandholm Sejlklubs juniorsejlere var igen i år flot repræsenteret ved årets store stævne i Skælskør. Weekendens vejr var en stor udfordring for de fleste sejlere og mange opgav især om søndagen at sejle i den hårde vind. Bandholm Sejlklubs nye 29er blev for første gang sejlet til et stort stævne. Signe Visby Svendsen og Simon Nicolaisen har trænet hele sommeren og skulle nu endelig sejle stævne. Første sejlads blev gennemført, men sejlerne måtte herefter udgå på grund af den hårde vind.

På banen for Optimist A joller var to sejlere fra Bandholm med. August Egerup Larsen stillede for første gang op som som A-sejler i feltet med Danmarks bedste sejlere. August kæmpede sig flot igennem 3 sejladser lørdag i den friske vind og høje bølger. Søndag var vinden dog for hård og han udgik, men opnåede en samlet placering som nr. 77 af 82 deltagere.

Katja Visby Svendsen sejlede også Optimist A og gennemførte alle sejladser. Især den hårde vind søndag viste sig at være til Katjas fordel, hvor hun sejlede sig til en 19. og 20. plads. Samlet blev Katja nr. 27 i stævnet og vandt samtidig kredsmesterskabet for Sydstævnekredsen.

6E3DDF56-8E94-4228-89E5-CCEA85EDF55E