Bandholmsejlerne til Nordisk Mesterskab i Estland.

I uge 30 har Signe, Katja og Christine fra Bandholm Sejlklub deltaget i NM for optimistjoller i Parnu – Estland. Ud over de mange træningstimer i Bandholm har pigerne i foråret deltaget i Optimist Class Denmarks ranglistestævner og træningslejre. De er efterfølgende blevet udtaget og fået mulighed for at deltage i landsholdets tur til Estland.
NM er første rigtige internationale mesterskab pigerne har deltaget i. Dermed også nye prøvelser som måling og kontrol af joller og alt udstyr. Også første gang de prøver, at sejle kønsdelt i et felt med 80 piger. En til tider heftig oplevelse som f.eks. den sidste sejlads der blev startet om 6 gange og med 25 sejlere der fik ”Black Flag”.
Resultaterne for ugens sejladser er et stykke fra toppræstationer, og de danske sejlere har fået hård konkurrence fra de andre nordiske lande. Men det har været en stor oplevelse for pigerne, der har høstet en masse ny erfaring. Samtidig er der opstået mange nye venskaber med de øvrige sejlerbørn fra mange forskellige klubber. Og vejret i Estland var fantastisk med en masse sol og sommer, samt det vigtigste – let til frisk vind at sejle i.
Ud over alle de almindelige sejladser, bruges også en dag til at sejle holdsejlads. Disse sejladser blev afviklet på Parnu River umiddelbart uden for havnen. På det danske pigehold deltog Signe sammen med 4 piger fra forskellige sejlklubber i Danmark. Træner Georg havde op til dagen med stor succes fået rystet pigerne sammen og der var på dagen stor holdånd, vilde kampråb og dannebrogsflag malet i ansigterne. Selvom det kun lykkedes at vinde over Estland var dagen sjov for både sejlere og tilskuere.

Se flere billeder her: http://bandholmsejlklub.dk/juniorer-2/billeder/2017-3/